ביטוח חיים

ביטוח חיים מאפשר לך להגן על האהובים והיקרים לך בחייך, כדי שאם חס וחלילה משהו יקרה לך הם יוכלו להסתדר בחיים. חשוב להכיר את הנושא ולא לחשוש להתכונן מראש לכל מצב שעלול לקרות.

 

מה זה ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא צורת ביטוח אשר משלם סכום מוסכם למשפחת המבוטח במקרה של מוות. זאת לכיסוי הוצאות, כגון עלויות הלוויה, החזרי משכנתא וחובות נוספים. פוליסות נלקחות לעתים קרובות על ידי אנשים שיש להם בני משפחה שהם רוצים להבטיח את פרנסתם במקרה של מותם.

הרעיון מאחורי ביטוח חיים הוא די פשוט: אתה משלם עלות קבועה בכל חודש (פרימיום) ובתמורה בני משפחתך מקבלים כסף אם אתה מת; כסף זה יכול לשמש כדי לכסות את החובות שלך או לפרנס את המשפחה שלך כלכלית.

הרתיעה הטבעית לקמט את החיים במונחים של כסף, גורמת לרתיעה מהנושא. יחד עם זאת יש חשיבות רבה לסוג הזה של ביטוח שמאפשר את הקיום הנורמטיבי של בני המשפחה במקרה של אסון חס וחלילה.

ניתן לשלב בביטוח זה גם כספים לחיסכון והשקעה, כך שהביטוח הזה נעשה מאוד אטרקטיבי. אני אסביר…..

איך לאתר את ביטוחי החיים שלכם?

  • האם יש לכם ביטוח מנהלים? אם כן, צריך להיות שם רכיב של ביטוח חיים גם.
  • האם יש לכם ביטוח חיים קבוצתי? אם אתם שייכים לארגון שדאג לבטח אותכם בצורה, מצוין. רק יש לוודא שבמידה ואתם עוזבים את הארגון, הביטוח ממשיך להתקיים. אוכל לבדוק זאת עבורכם.
  • קרן פנסיה. כל קרן פנסיה אמורה להכיל את הרכיב של ביטוח חיים. יש לבדוק אם הביטוח חיים שהקרן מציעה, אכן מספק כיסוי מספק במקרה של מוות/מחלה קשה.

איזה פוליסה מתאימה לי?

נעבור איתך על הנתונים הפיננסיים ונתוני הבריאות שלך וביחד נתאים את הפוליסה שתתן את הכיסוי האופטימלי בהתאם לנתונים עבור משפחתך. כמובן שנמצא את חברת הביטוח שתיתן את ההצעה הכי משתלמת ונכונה לנתונים שלך.

בעקרון לא כל פוליסת ביטוח לחיסכון היא גם פוליסת חיים. לכן כדאי מאוד לשלב את הסוג הזה של ביטוח לתוך הפוליסה לחיסכון. כך אתה נהנה מכל העולמות ומבטיח את גורלם הכלכלי של בני משפחתך – לכל מצב.

כותב המאמר: אורן קקון, סוכן ביטוח ופיננסים